Hvordan det hele begynte
I 1925 startet vår bestefar, Olav Kokk, med å lage ullsokker i sitt lille verksted i fjellene. Han laget sokkene for å beskytte folk mot den bitende kulden, og hans sokker ble raskt kjent for sin kvalitet og varme.
1925
Olav Kokk starter sitt lille sokkefirma i fjellene. Han lager sokkene for å beskytte de lokale mot vinterkulden. Sokker laget med kjærlighet og omtanke blir raskt populære i nærområdet.
1950
Olavs sønn, Hans Kokk, tar over virksomheten og utvider produksjonen til hele regionen. Hans Kokk introduserer nye design, og bedriften får sitt første lokale utsalgssted.
1965
Virksomheten vokser kraftig, og Kokk Sokker AS blir et kjent merke i hele Norge. Hans Kokk introduserer ullsokker til moteverdenen, og selskapet begynner å eksportere til Sverige og Danmark.
1978
Kokk Sokker åpner sin første butikk i Oslo, og begynner å tilby flere produkter som tilbehør til sokkene, som skjerf og luer. Kvaliteten på produktene blir enda mer anerkjent, og folk kommer fra hele landet for å kjøpe sokkene.
1995
Selskapet moderniserer produksjonsmetodene ved å introdusere mer automatiserte prosesser. Kokk Sokker AS vinner sin første designpris for innovative mønstre og teksturer i ullsokker.
2005
Familien utvider til internasjonale markeder. Kokk Sokker AS åpner sitt første utsalgssted i Storbritannia og Tyskland, og oppnår stor suksess på internasjonale messer for håndverksprodukter.
2012
Kokk Sokker AS lanserer en bærekraftig kolleksjon laget med resirkulert ull og miljøvennlige produksjonsmetoder. Dette gir selskapet et løft i markedet og bidrar til å styrke merkevarens omdømme som et miljøvennlig valg.
2020
Under pandemien holder Kokk Sokker AS produksjonen i gang med ekstra tiltak for å beskytte ansatte, samtidig som de lanserer et nytt online utsalgssted og øker salget betydelig på nett.
2025
I dag er Kokk Sokker AS en ledende aktør innen ullsokker i Norge, kjent for sine innovative og bærekraftige produkter. Den tradisjonelle håndverkskunsten lever videre gjennom generasjoner, og selskapet ser ut til å fortsette å vokse med et stadig mer globalt publikum.